PERTANDINGAN SLIDE POWER POINT

Pada 26 april 2015 Pusat Internet 1Malaysia (PI1M) Sungai Petai telah mengadakan pertandingan Slide Power Point. Dalam pertandingan ini, peserta menggunakan Microsoft Office Power Point 2010. Berlangsung di bilik latihan Pusat Internet 1 Malaysia Sungai Petai dan melibatkan penggunaan 17 buah komputer. Peserta berkumpul di bilik latihan Pusat Internet 1 Malaysia Sungai Petai. Peserta diberi taklimat ringkas berkenaan aktiviti yang dijalankan. Pertandingan bermula apabila mereka diberikan tempoh masa yang ditetapkan. Aktiviti ini mengambil masa 2 jam. Peserta yang menyiapkan slide paling cepat & kreatif, dan memperolehi markah yang paling tinggi dinobatkan sebagai pemenang.

Dalam pertandingan ini peserta perlu menggunakan internet dan aktiviti berlangsung didalam bilik latihan Pusat Internet 1Malaysia Sungai Petai serta melibatkan penggunaan 10 buah komputer serta memupuk sikap berdaya saing antara peserta

Pertandingan ini menguji kemampuan peserta menaip. Meningkatkan kemahiran para peserta menggunakan Microsoft Office Word 2010 serta memupuk sikap berdaya saing antara peserta.

Berikut adalah gambar sepanjang program dijalankan :